30 March 2012

Hiqmah ! Berubah !

Hidayah
Meskipun Hidayah duduk satu meja dengan saya
Bukan Hidayah itu yang saya cari
Hidayat ?
Yang dah selesai Umrah
Bukan juga yang saya cari

Mencari satu titik perubahan
Rupanya bukan benda yang senang
Sedikit demi sedikit
saya mencuba
Tapi setiap kali mencuba
Ada ja yang nak condemn
"Hiqmah , jgn la series sgt , aku nak hg yg dulu"

Saya yg dulu ?
Yang selalu hingaq dalam kelas ?
Yang selalu tak buat keja sekolah ?
Yang selalu tidoq dalam kelas ?
Takmau , takmau , takmau
Saya nak berjaya , nak mencari barokah

Hampa pikiaq cikgu suka tengok saya lena dalam kelas ?
(Saya rasa mesti depa sakit hati)
Dan satu satunya mengelakkan cikgu sakit hati ngan saya
Saya kena berusaha keras dengan mendapat A

Berubah
ada yang kata hipokrit
dak dak dak
Berubah ke arah kejahatn adalah lebih hipokrit sebenarnya
Sebabnya fitrah manusia dilahirkan dengan kebaikan
kan kan kan ?

"Hiqmah ? nak berubah ? hampehh"
Benda tu selalunya jadi kat saya
saya ? selambe badak ja~
Abang saya pun boleh condemn
Apatah lg kengkawan

Naseb ada kakak kakak senior yang memahami
selalu bg semangat
apatah lg mak kan ?
Nak mengelakkan saya drpd malas
Mak pun cakap
"Anak mak rajen"
Bangga ?
Saya tau mak bohong
saya pulak tak makan pujian
tapi itulah pemberi semangat
hehek

Berubah Hiqmah ! Ganbatte !

No comments:

Post a Comment