14 March 2012

Hang jangan sampai cikgu sedut lemak hang !

bla bla bla bla bla bla

Hari ni tadak apa yg nak mengarut , cuma nak habaq sikit , bila orang tu pakai tudung labuh , kita mesti condemn dia mcm mcm kan ? "Haqap ja sekolah agama , tapi perangai bla bla bla " .
Untuk pengetahuan kita semua , budak tudung labuh tu pun manusia , ada salah silap , kita tak payah la nak demand mcm mcm . Kalau yang pakai tudung labuh ngan pakai serban ngan jubah tu , kita condemn depa nie perfect la ? Dak ! Allah itu MAHA SEMPURNA , kita ? tak sempurna , banyak kelemahan kita yang perlu kita letak kat batang hidung kita . Kita harap nak letak kat batang hidung orang laen ja

SEMUT DI NEGERI ORANG KITA NAMPAK , GAJAH DI NEGERI SENDIRI ?
Masih terngiang ngiang kata kata Aiman Azlan , kesalahan kechik orang laen kita nampak , kesalahan kita yang besaq gedabak ni ? Pastu dok mengata kat orang laen . Kenapa pemikiran kita terlalu typical sangat ? Tak salah kita nak tegur orang laen , tapi kita kena cermin diri kita dulu . Sama sama kita muhasabah diri .
Kita takmau jadi , pakai jubah , serban tapi tak solat . lebig baek kita jadi Pakai t shirt biasa ngan seluaq jean , tp kita tak lupa solat :)))

No comments:

Post a Comment