13 March 2012

Assalamualaikum ,
Kesian kepada semua 1.4 juta pembaca saya. Lama saya tak update blog kan ? Sebab yang pertama , saya stuck kat asrama/ sekolah selama 3 minggu (warrrggghhh ! i miss my home) , Tapi takpa2 , sabaq jea...

Fuhhhh... !!
Sepanjang 3 minggu tu , banyak benda jadi . First sekali ! Awal2 minggu tu , ada Pertandingan Bahas Ala Parlimen kat Kolej Sultan Abdul Hamid (sekolah abang saya la katakan :p) . Ceceyyy !!!! Panorama memang cun gilaaaa !!! Sesampai ja kat pintu pagar tu , dah ada "abang abang" tukang jaga traffic . Haha , setiap kona ada . Semuanya segak dengan kotnya . (tabek arr kat depa , semart2 semuanya :p). Jejak ja kaki , lepas pendaftaran , ada sorang kakak ni . Teguq saya . "err , adek ni Nurhiqmah Hawa ka ?" .Saya pun dengan bangganya "sayalah tuuuuuuuuuu !!!!" (gimik ja lebeyh tu) Then , Ca-X aka Shahir kata "tudyaa , punyalah popular , sampai semua kenai dya aehhh" . For your information , saya tak mintak semua tu , saya dapat . Hehe (Alhamdulillah , dia dengki la tu , tadak sapa yang dia kenai kat situ nak tegoq dya la katakan , ngeh3) . So first team kami kena lawan , SMK Tunku Abdul Aziz , depa hantaq wakil semua pompuan . (Fuuhhh , selamat saya , kalau dengan laki saya kecut sikit.). Ditakdirkan kami pun menang . Lepas tu kena lawan ASMA lak (waddduhhh2). Sebelum nak mula balek pertandingan , kami p la meronda singgah makan kat Kantin KSAH . perrgghhhhh , syiok gilaaaa , semua ada . KOOP DEPA LAGI BESTTTT !!!!! MCM MCM ADA...1!!!! . Then , ada sorang mamat Chinese dya boleh salin baju tengah2 kantin !!!!!!!! aissshhh , saya dengan KAK FATINI (kak senior) ceyyy tunduk jaaa , ZINA MATA LA KATAKAN , muahahaha . Bila masuk dewan bahas tu , perrgghhh , tahappp kecutt punya arrgghh , tapi tak dinafikan , ASMA semua hebat2 . MENTERI KEDUA DEPA FORM 1 !!!!!! baru pilih malam sebelum lawan tu , sebab menteri yang sebenaqnya ada operation apa tah (abg syah yg kata). Yang tak tahannya , MENTERI KE TIGA depa tuhh , bila wakil kami tengah cakap jea , mesti dya senyum sampai nampak gigi . Menyampah gila tgk gigi dia . Tapi dia pun hebat gak . Form 4 . Namanya tak salah BASIRAH kuwt. Akhirnya , kami kalah . Kalah menang tak penting . JANJI PENGALAMAN KAN ???

Then , minggu kedua , MINGGU LATIHAN SUKAN DAN MEMANAH..!!!!!
Tiap2 petang ada latihan rumah sukan . Campoq pulak dengan latihan Memanah. Ustaz Nik saja nak prepare siap2 untuk pertandingan bulan 7 nanti (jauh lagi masa tuhhhhh). Memang penat gila . Ada satu hari ni , 1 M 1 S , saya gila tak larat waktu tuh , then nak jadi jahat pulak sekali sekala , saya lena kat dorm!!!!!! ponteng latihan . Then habes semua , kawan saya kata , "WEYH MAH , SAPA TAKPI KENA PANGEY NGAN USTAD OMAQ!!!". perrggghhhhh!!! kena pangey ngan ustad omaq merupakan mimpi ngeri kepada saya. Pastu dya cakap "melawak ja weyh , tadak latihan pun td , cikgu tak mai" , maka dengan rasminya dia kena penampaq sedas drpd saya . MUAHAHAHAHAH...

Seterusnya , minggu ketiga , MINGGU PEPERIKSAAN ..!!!!!!

WAT LEKLUUUUU , periksa ja pungg , tarak pa pon , nak cerita habaq mai , saya waktu belajar lena , prep petang , lena drpd awai sampai habes prep , prep malam ? toksah kata. Tapi waktu prep petang harituh , ada sorang kawan saya ni , dya suruh saya terang kat dya sejarah , daripada pukui 3.30 sampai masuk waktu asaq , saya terang kat dya ,habes kering ayaq liuq . Tapi takpa , demi ilmu :)  Mai malam pulak , budak2 kelas saya suruh terang science depan kelaih . Pergghhh , mencabar gila , tambah2 ngan budak laki , semua depa tak paham , mmg tension gila terang kat depa . Tapi takpa , demi ilmu . Seingat saya , dua malam saya tidoq lewat kes nak baca buku , sebab saya habeskan masa saya untuk terang kat depa . Hurmm , akhirnya , sejarah saya paling tinggi . SCIENCE JUGA BEGITUUU (warrgghhh , gemmmbireeeennyeeeee)
bila dapat keputusan tu , semua A , lastly skali Math , saya mmg kecut gila dengan Math , awai2 tu dah tepon mak , habaq kata math saya tak boleh nak pedo , mak kata "takpalah , janji PMR nanti A" lega , then , waktu amek kertas , mmg ternyata MATH SAYA B !!!! . mmg nak gheyau , tapi Alhamdulillah , saya bersyukur , lepas dapat keputusan ? BALEK RUMAH LAAAAAAAAAAAAAA :))

Sekian saja cerita saya , ASSALAMUALAIKUMMMM !!

No comments:

Post a Comment