10 March 2012

Sahabat ,

Tidak pernah terlintas difikiranku bahawa kau akan pergi dahulu sebelumku . Teringat kembali kenangan kita bersama di asrama , bersama melewati hari hari riang bersama tanpa ibu bapa di sisi . Andai aku tahu ...wahai sahabat...

Sahabat ,

Aku masih ingat , tatkala aku sakit pada malam hari itu , kerana diserang athma , kau sanggup mencari ubat untukku , menenangkan aku . Saat aku hampir mati sahabat , kau berikan semangat . "Hiqmah , kalau tak sampai lagi ajal hang , hang takkan mati budak tomboy woiii...!!! " . Masih terbayang di fikiranku . Hahaha , kenangan kan ? Terima kasih :))

Sahabat ,

Aku masih ingat , setiap kali kita masuk Dewan Makan bersama , kau sering ingatkan aku , apa yang aku tak boleh makan . Tapi aku degil sahabat , setiap kali aku ingin mengambil buah yang aku tak boleh makan , kau akan tampar tangan aku , sampai merah dibuat engkau . Dan setiap kali aku minum air sejuk , kau berikan amaran "Minum sikit ja , tomboyy . Hang sakit nanti aku yang susah , nak angkat budak tomboyy cam hang !"
Aku minum tanpa menghiraukan engkau . HAHA , kenangan kan ? Terima Kasih :))

Sahabat ,

Bila di asrama , kita selalu melalak bersama kan ? Semuanya lagu nasyid . Tambahan pulak petang2 Aspuri bukak radio . Lagi meriah dorm kita kan ? Setiap kali aku tidur dalam kelas , kau mesti marah aku . Engkau sellau siap 1 minggu 10 karangan . Aku ? Jangan harap . Bila kau tanya aku mesti jawab dah siap . Sampailah satu hari kau bukak buku . Habis terbang meja kerusi kau marah aku . HAHA , kau lagi teruk dari mak aku weyh . Terima Kasih :))

Sahabat ,

Waktu kita nak tunggu bas balik kampung kat Shahab Perdana , aku mula batuk batuk . Ubat aku pulak habis . Yang kau kalut cari ubat tu .Last sekali , kau ambil keputusan nak ambil ubat kat Klinik seberang jalan . Kau pun lari lintas sampai Grand Livina warna Oren belah kau . Kau jatuh gugur lemah di tengah jalan . Aku pula semakin lemah dengan Athma ku ....

Sahabat ,

Tatkala aku tersedar aku terlantar di Hospital , ibuku maklumkan aku bahawa kau dah tinggalkan aku untuk selama lamanya . Kenapa kau pergi macam tu ja ? Sapa nak jaga makan minum aku lepas ni ? Sapa yang nak melalak dengan aku lepas ni ? Sapa yang nak teman aku usha mamat ensem yang aku suka ? Sapa yang nak marah aku sebab tak siap kerja sekolah ? Sapa yang nak marah aku bila aku tido dalam kelas ? Sapa yang nak teman aku g hospital bila aku sakit malam malam ? Sapa yang nak panggil aku budak tomboy ? Sapa yang nak korbankan dirinya semata mata nak selamatkan aku ? Sapa weyhhh ?

Seminggu sebelum kau meninggal , kau selalu ingatkan aku untuk membacakan al fatihah untuk kau . Kau selalu pesan kat aku supaya jangan tinggal solat Tahajjud . Sekarang siapa ? Sapa weeyyhhhh ?


"Sahabat yang baik , adalah sahabat yang membawa kita ke cahaya Kebenaran dan membawa kita keluar dari Kegelapan Kejahilan"

                                                                                                            Sahabatmu ,
                                                                                                        Nurhiqmah Hawa

No comments:

Post a Comment