27 April 2012

Apa yang saya kecewa tentang diri saya ?

Segala kata cacian , yang telah engkau berikan , membuat ku rasa kosong' - Kosong by Najwa Latif-

Ya ,
kadang kadang kita perlu merasai kekecewaan agar kita menghargai apa itu kebahagiaan
Apa yang saya kecewa pasal diri saya ?

PERTAMA !


Amal ibadah saya !
Kenapa ?
Lumrah alam kalau dok asrama tambahan pulak sekolah agama ,
peluang nak buat amal kebajikan dan segalanya tu terbuka luas ,
Tapi faham faham je lah ,
akibat kekangan demi kekangan ,
kadang kadang solat lewat ,
solat sunat takdan nak buat ,
puasa sunat !
kalau terlepas tu mmg rugi giler !
"bro ! jgn buat terokk la , sunat je pun'
weyh , sunat dapat pahala kan ?
sapa takmau pahala weyh ?

KEDUA !


Pelajaran saya !
kenapa ?
pelajaran saya merosot bro dari tahun lepas !
saya taktaulah aktornya dari saya yangg makin malas atau student lain yang makin mantap
atau kedua duanya sekali ?
Persaingan makin hebat bro !
Manusia dah semakin hebat (dalam pelajaran lerr)
Okeyh , salah satu sebabnya saya mengaku
SAYA TIDOQ DALAM KELAS !
arggghhhh , satu gejala budak asrama yang tak boleh nak tepissssss , wadddessss !
Seriously , saya TAK FOKUS dengan apa yang cikgu ajaq
terutamanya MATHEMATICS bro !
sbb tu dok dapat B tuhhhh ,
lepaih cikgu ajaq , dekat dekat exam baru nak gedik kalut ulangkaji
haha
That's Nurhiqmah Mohd Tambidzi bro !

KETIGA !


Akhlak saya !
kenapa ?
Can you imagine
Budak form 2 PEREMPUAN pernah terpikiaq nak bawak enset ngan laptop balek asrama !
siap suruh kawan bawak broadband !
Pernah lap perjumpaan Kokurikulum dengan menyorok dalam kelas ?
Suara saya yg dah tak boleh nak control dalam kelas
Masyallah ,
ish ish ,
kalaulah ada orang datang tarbiyyah saya !
Adab saya ngan kengkawan .
Serious bro !
Tapi tak pernah buat masalah lagi la ,
sapa tahu masa depan kan ?

KEEMPAT !

Rajin VS malas 1
kenapa ?
seriously ,
saya makin malas ,
malas nak kemaih rumah ,
malas nak buat latihan
aishhh ,
segala galanya malas
Tapi Insyallah ,
Mak dah belikan saya berpuluh puluh buku latihan yg perlu saya isikan dgn jawapan yg betul
baik tak mak saya ? blink*
okayy , stop that !


PENAWAR KEPADA MALAS ADALAH RAJIN
Okkay , saya berikan cabaran kepada semua pembaca blog mahupun post saya untuk kali ini
tolong inbox kat FB atau Twitter  atau post baru dlm blog anda tentang tips tips untuk rajin dan jalan penyelesaian kepada keempat empat masalah saya , then gitau saya okkay ?

Cheers !

No comments:

Post a Comment