13 December 2012

Aku dan Sahabat :') [Kisah Benar]

Sahabat : Hiqmah , doakan aku hebat macam hang

Aku : Aku doa hang lebih hebat dari aku

Sahabat : Aku tak pernah jumpa orang hebat macam hang

Aku : Ada yang lebih hebat dari aku . Percaya kat aku

Sahabat : Hang suka bagi aku tersentuh

Aku : Maaf , aku tak mampu nak jadi sahabat di mana kalau hang tengok aku , hang akan ingat Allah , aku tak mampu . Aku mintak maaf

Sahabat : Kenapa hang cakap macam tu Mah ?

Aku : Sebab aku sayang hampa semua , aku akan tinggal hampa semua , tapi satu kebaikan pun aku tak tinggalkan untuk hampa

Sahabat : Hang tinggalkan ilmu untuk kami Hiqmah , hang ajaq kami apa tu pengorbanan , apa tu kasih sayang . apa tu IMAN .

Aku : *tunduk , air mata menitis*

Sahabat : Kenapa hang perlu tanggung semua ni Hiqmah ? Kenapa semua derita hang kena tanggung sorang sorang ? *mata berkaca kaca*

Aku : Alhamdulillah , sebab Allah tau aku yang mampu tanggung semua ni

Sahabat : Dugaan ni semua terlalu berat weyh .

Aku : Semuanya aku tempuh bersama Allah

Sahabat : Fitnah yang hang kena tanggung , saket hang , tanggungjawab hang . Apa ni semua ?

Aku : Aku taktau *air mata menitis*

Sahabat : Kami sentiasa ada untuk hang

Aku : Tak sentiasa ada

Sahabat : Hati hati kami , sentiasa ada untuk hang , sentiasa ada untuk menyokong hang

Aku : Saat aku berdosa , semua manusia mencaci aku , tapi Allah dak , Dia masih buka peluang untuk aku ..

Sahabat : *pegang tangan aku*

Aku : saat aku susah , tangan hang yg aku genggam , saat aku senang , tangan hang yg aku genggam , saat aku tergesa gesa dibawak ke hospital , tangan hang jugak yg aku genggam . Terima kasih weyh . Tangan tu sentiasa menguatkan aku...

Sahabat : seluruh tubuh aku , akan aku korban segalanya untuk hang , agar hang tak tanggung semua ni lagi

Aku : Moga Iman yang menjadi masdar persahabatan kita..

Sahabat : sentiasa Hiqmah , sentiasa..

p/s : ana sangat sangat sedih , seandainya ada di antara sahabat ana , yang menjauhkan diri daripada ana, sedangkan kami rapat sebelum tuu , kerana itu menyakitkan Iman ana :')


1 comment:

  1. maaf andai tak bisa menjadi teman yang sentiasa berada di sisi ketika senang. tapi ketahuilah setiap doa akan ku utuskan untuk mu dalam kudus ingatanku. maaf andai bukan tangan ini yang kamu genggam ketika susah. tapi ketahuilah hati ini akan turut menangis mendengar berita sedih kamu. mungkin diri ini tidak menunjukan diri ketika kamu memerlukannya. tapi ketahuilah diri ini sentiasa berharap agar Allah sentiasa bersama kamu sebagai pengganti diri. maaf untuk segalanya. maaf jika diriku penah tersalah sangka terhadap kamu. maaf jika diriku pernah menaci kamu ketika kamu berbuat dosa. tapi sungguh, hal itu sangat tidak disengajakan. diriku juga manusia yang tak lari dari caci umpatan. Bukan Islam yang mendidik umatya mencaci, mengkritik seseorang ketika melakukan kesalahan, tapi Islam menyuruh umatnya mendidik dan memimpin orang itu.

    ReplyDelete