11 May 2012

Muhammad Syazani Bin Mohd Syauqi

"Weyh Mah !"
Sering terdengar suara itu memanggil saya ,
itulah Muhammad Syazani Bin Mohd Syauqi ,
merangkap Ketua Kelas saya ,
Manakala saya Penolongnya .

Orangnya pendek dan tembam ,
tapi merupakan seorang pemain hoki yang hebat di mata saya ,
Sentiasa menceriakan hari hari suram saya ,
Dia selalu bersembang dengan Rushda dan Awatif .
sbb depa dua dok belakang dia ,
saya barisan paling belakang sekali ,
tapi selalu sembang ngan dia ,

Dia cukup suka math ,
kalau tadak kerja dia akan buat latihan Math ,
Kalau pagi pagi dia tak senyum dan cakap ,
jangan kacau dia sebab dia bad mood ,
Kalau saya ada makanan ,
dia takkan mintak ,
dia terus ambek ,
sbb dia tau , setiap kali saya bawak makanan , saya akan bawak untuk dia ,
Dan dia selalu bg biskut dalam tupperware bawah meja dia bila saya lapaq ,

Bila saya tak cakap dengan dia , dia mesti akan tanya dekat Rushda atau Awatif ,
"Hiqmah merajuk ngan aku ka weyh?"
Saya suka duduk di meja pencerap di belakang ,
kebetulan dekat dengan rak dia ,
so setiap kali dia datang rak , mesti dia akan sembang dengan saya ,
dia akan cerita apa jadi kat Aspura ,
Dia suka kat sapa .
hanya saya sorang je yang tau ,

Bila mengantuk , dia akan p tandas dan basuh muka ,
selalu panggil nama saya dengan nada
"Maaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh , tolong aku sattttttttttttt"
Oleh kerana dia sangat pendek ,
saya anggap dia macam adik ,
dan saya selalu doakan kat dia agar dia dijodohkan dengan Awatif ,
depa dua sangat serasi ,
dan Syazani selalu usik Awatif ,

Kami dua ada satu impian yang sama ,
Bila kami Form 4 , ya'ni lepas PMR ,
kami dua nak pindah ke sekolah yang diidam idamkan ,
dia nak ke SMKA Al Irsyad manakala saya ke KISAS atau SBPI Gopeng ,
tapi dia selalu sekat saya ,
dia banyak cerita pasai Irsyad dan galakkan saya p sana
Oleh sbb ayah dia JPN , dia selalu cerita sekolah sekolah hebat .
Kami berdua mmg bersependapat ,

Bila cikgu suruh dia buat apa apa ,
dia mesti akan suruh saya ,
semua kerja dia suruh saya ,
fotostat , kutip buku , tampal papan kenyataan , segala galanya ,
sbb dia tahu , saya takkan tolak .

Dia juga selalu cerita pasai family dia ,
pasal abang2 dya , adik lelaki dan adik perempuan yg bernama SYAZA ,

Syazani ,
even walau hang kawan lelaki aku yg paling rapat ,
kita still kena jaga ikhtilat kita ,
sbb aku takut timbul fitnah ,
sbb aku sayang hang sebagai kawan baik aku ,

Syazani ,
aku selalu pesan kat hang ,
kalau aku mati aku mintak hang tolong hang maafkan aku ,
mesti hang jawab balik , "aku takkan maafkan hang kalau hang mati tak maafkan salah aku kat hang "
hang baik weyh .

Syazani ,
kalau aku marah , mesti hang yg mai tanya masalah aku ,
dan hang selalu puji2 aku pandai walaupun Syauqi lagi pandai drpd aku ,

Syazani,
aku teringat time p Bahas harituh ,
hang tulis atas plastic Choclair ,
pastu hang selit bawah meja aku pg tuh ,
bila aku nak amek kot ngan vest aku ,
aku nampak "Hope You Sucess"
maseh weyh ,
hang mmg baek

Hang telah berjaya menempatkan diri hang dalam hati aku sebagai Best Friend aku
Tahniah weyh !

No comments:

Post a Comment