28 May 2012

Hamba Letih Ya Allah :')

Ya Allah ,
Sekiranya letihku ini menjadi tiket untukku ke Syurga ,
izinkanlah aku untuk berehat buat selama lamanya ,
Tetapi sekiranya letih menjadi tiket untukku ke Neraka ,
biarlah aku terus menerus menahan letih ini ,
sehingga satu saat aku kembali bertenaga ,
Sampai satu saat , segalanya pergi ...

Ya Allah ,
Aku tersangat letih ya Allah ,
rintihanku hanya ku curahkan kepadamu ,
Hingga tiada lagi senyuman untukku ,
Menitis air mata ini Ya Allah ,
Menulis setiap bait rintihanku .

Ya Allah ,
Aku letih Ya Allah ,
Dugaan dunia melemahkan imanku ,
Segala amanah dan tanggungjawab di bahuku ,
Seandainya Ya Allah ,
dapat aku bersendirian bersamamu ,
Berzikir menghadap mu ,
terus menerus merintih kepadamu ,
Seandainya ya Allah .

Ya Rabb ,
Aku letih ,
menahan perasaan ini ,
perasaan cinta yang kian bertunas di pohon hatiku ,
makin aku cantas , makin bertunas ,
seandainya pohon hatiku hanya untukmu Ya Allah ,
Aku letih ya Allah ,
terus menerus memendam perasaan ini .

Ya Rahman ,
Aku letih Ya Rahman ,
berikanlah aku kesabaran dan kekuatan ,
untuk terus menerus berpijak di bumimu ,
beribadah untukmu ,
Janganlah sesekali kau pesongkan aku Ya Rahman ,
Setelah hidayah yang telah kau berikan kepadaku .

Ya Khaliq ,
Aku letih ,
sakit yang hidap ,
memberikan aku kesakitan yang maha ,
Betapa banyaknya dosaku kepadaMU ,
Hingga Kau ujiku sebegini rupa ,
Aku letih Ya Allah ,
terus menerus menahan rasa sakit ini ,
demi orang orang yang kusayang .

Seletih letihku Ya Allah ,
Kau peliharalah keselamatan orang yang ku sayang dan yang kucinta di KotaMu ya Allah ,
Kau permudahkanlah urusannya ,
Sihatkanlah tubuh badannya ,
Kurniakanlah akal fikiran yang cerdas untuknya ,
Tetapkanlah imannya ,
Teguhkanlah pendiriannya ,
Engkau makbulkanlah segala hasrat impiannya .

Kau sampaikan kepadanya ,
Aku letih memikirkan perasaan ini ,
berceramuk fikiranku hanya untuk dia ,
sayangilah dia ya Allah ,
sebesar mana aku mencintainya :)

Aku letih Ya Allah ,
Setakat ini rintihanku buat kali ini ,
Sesungguhnya aku letih ,
Tapi aku tak pernah letih ingin berbicara denganMu :)))

No comments:

Post a Comment